Dostępność dla osób ze szczególnymi potrzebami

  • Obrazek przedstawia ikonę symboliczną pliku Deklaracja dostępności
    Typ pliku: PDF, Rozmiar: 428 KB
    Deklaracja dostępności Ośrodek Pomocy Społecznej w Brojcach zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony BIP Ośrodka Pomocy Społecznej. • Data publikacji strony internetowej: 2014-07-08 • Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2021-06-30 Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu braku spełniania wymagań niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej: Pliki PDF, DOC itp. – nie ma możliwości ograniczenia korzystania z takich plików i umieszczenia tekstów bezpośrednio w serwisie. Problematyczną kwestią jest poprawne tagowanie. Niedostępne elementy i treści • część plików została opublikowana przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej • zamieszczone na stronie aktualności w formie plików PDF oraz JPG mogą nie być dostępne cyfrowo w całości gdyż były skanowane lub też zostały przesłane przez podmiot zewnętrzny. • część z opublikowanych zdjęć nie posiada opisu alternatywnego, mają one charakter promocyjny i nie są wykorzystywane do realizacji bieżących zadań. • nie wszystkie elementy nietekstowe, umieszczone na stronie internetowej, takie jak: zdjęcia, obrazki ozdobne, ikony, itp. posiadają szczegółowy opis. • serwis zawiera dokumenty PDF, które powstały na podstawie dokumentów word w których nie ma dobrze zaznaczonej logicznej struktury, lub są skanami dokumentów • treści nietekstowe mogą nie posiadać swojej tekstowej alternatywy, napisów rozszerzonych lub audiodeskrypcji. • niektóre elementy nawigacyjne mogą nie mieć kontrastu minimalnego. Oświadczenie sporządzono dnia: 2021-06-30 . Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny. Deklarację poddano przeglądowi dnia 2023-03-01 Strona posiada następujące ułatwienia dla osób z niepełnosprawnościami: • wersję kontrastową; . • możliwość zmiany rozmiaru tekstu; . • widoczny fokus; . • wyróżnienie odnośników. Informacje zwrotne i dane kontaktowe W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Małgorzata Pszczoła – Kierownik Ośrodka., mail: ops@brojce.net.pl; m.pszczola@brojce.net.pl . Kontaktować można się także telefonicznie: (91) 321 03 84, (91) 321 05 04. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności. Uwaga! Powyższe dane kontaktowe służą wyłącznie do spraw związanych z zapewnieniem dostępności cyfrowej, czyli działaniami mającymi na celu umożliwienie korzystania z informacji prezentowanej w formie elektronicznej wszystkim użytkownikom w równy sposób (niezależnie od ich cech lub rodzajów niepełnosprawności, a także niezależnie od właściwości używanych urządzeń końcowych i oprogramowania). Nie należy ich używać w sprawach związanych z kwestiami technicznymi (np. niedostępność strony) lub dotyczących zawartości merytorycznej. Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej lub jakiegoś jej elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. W zgłoszeniu/żądaniu podaj: • swoje imię i nazwisko, • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail), • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny element lub treść, • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy (jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji). Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. Procedura wnioskowo-skargowa Uprzejmie Informujemy, że zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych każdy ma prawo wystąpić do podmiotu publicznego z żądaniem udostępnienia cyfrowego wskazanej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub ich elementów, ewentualnie zapewnienia dostępu alternatywnego, na warunkach określonych w ustawie. W przypadku odmowy wnoszący żądanie może złożyć skargę z zastosowaniem przepisów ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego, a także powiadomić Rzecznika Praw Obywatelskich: www.rpo.gov.pl Dostępność architektoniczna Siedziba: Ośrodek Pomocy Społecznej w Brojcach, ul. Długa 19A, 72-304 Brojce. Miejsca parkingowe: przed budynkiem dostępne są miejsca parkingowe ogólnodostępne, które są bezpłatne dla interesantów; nie ma wyznaczonego miejsca dla osób niepełnosprawnych. Miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnością oraz dla osób ze szczególnymi potrzebami wyznaczone jest w bliskiej odległości od wejścia do budynku ( ok.200 m). Dostępność wejścia: wejście do budynku odbywa się schodami. Nie jest dostępny dla osób z niepełnosprawnościami. Dostępność komunikacyjna budynku: pomieszczenia OPS znajdują się na parterze budynku, obok apteki. Ciągi komunikacyjne zapewniają dostępność. Brak toalet dostosowanych do potrzeb osób niepełnosprawnych. Ciągi komunikacyjne, mają szerokość umożliwiającą dwukierunkowy ruch. Wyposażenie korytarzy nie utrudnia poruszania się. W budynku nie ma możliwości korzystania z informacji głosowych. Dostosowania: Beneficjenci ze szczególnymi potrzebami obsługiwani są przez pracowników Ośrodka w miejscu zamieszkania. Po uprzednim zawiadomieniu, pracownik jedzie do interesanta i w taki sposób beneficjenci, którzy nie mają możliwości przyjścia do Ośrodka, są obsługiwani. Prawo wstępu z psem asystującym: do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. pies musi mieć uprząż i certyfikat potwierdzający status psa asystującego oraz zaświadczenie o szczepieniach weterynaryjnych. Komunikacja osób niesłyszących lub słabo słyszących: napisanie pisma lub złożenie wniosku i wysłanie na adres siedziby, wysłanie maila na adres: ops@brojce.net.pl. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braaille’a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących. Podczas wizyty w Ośrodku możliwe jest skorzystanie z pomocy tłumacza języka migowego. Usługa jest dostępna w godzinach pracy Ośrodka. Usługa jest bezpłatna dla osób głuchych. Zamiar skorzystania z pomocy tłumacza należy zgłosić najpóźniej na 3 dni robocze przed dniem zamierzonej wizyty. Nad wejściami nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące. Skróty klawiaturowe Na tej stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych. Aplikacje mobilne Brak aplikacji.
    Wytworzył:
    Leszczyńska Ewelina
    (2021-06-30)
    Udostępnił:
    Leszczyńska Ewelina
    (2024-01-29 10:43:37)
    Ostatnio zmodyfikował:
    Leszczyńska Ewelina
    (2024-01-29 13:24:23)
  • Obrazek przedstawia ikonę symboliczną pliku Procedura dostępu alternatywnego dla osób ze szczególnymi potrzebami
    Typ pliku: PDF, Rozmiar: 447 KB
    Procedura dostępu alternatywnego dla osób ze szczególnymi potrzebami Procedury zapewnienia dostępu alternatywnego dla osób ze szczególnymi potrzebami w Ośrodku Pomocy Społecznej w Brojcach. § 1. Zapisy wprowadzające. Procedury określają sposoby dostępu alternatywnego do usług Ośrodka Pomocy Społecznej w Brojcach dla osób ze szczególnymi potrzebami oraz zadania pracowników Ośrodka związane z jego zapewnieniem. Osoby ze szczególnymi potrzebami to takie, które ze względu na swoje cechy albo okoliczności w których się znajdują, muszą podjąć dodatkowe działania w celu przezwyciężenia barier uniemożliwiających lub utrudniających im udział w różnych sferach życia na równi z innymi osobami. Do osób ze szczególnymi potrzebami zaliczamy, m. in.:  osoby o ograniczonej możliwości poruszania się, na wózkach, poruszające się o kulach,  osoby niewidome i słabowidzące,  osoby głuche i słabosłyszące,  osoby w kryzysach psychicznych,  osoby z niepełnosprawnością intelektualną,  osoby ze spektrum autyzmu,  osoby z ograniczonymi możliwościami poznawczymi,  osoby starsze,  osoby przewlekle chore,  osoby z małymi dziećmi, w tym z wózkami dziecięcymi,  osoby o niższym wzroście (w tym również dzieci),  kobiety w ciąży. Każdy pracownik Ośrodka Pomocy Społecznej w Brojcach niezależnie od niniejszych procedur, widząc osobę ze szczególnymi potrzebami, a w szczególności osobę starszą, kobietę w ciąży, osobę z dzieckiem do lat 4, osobę poruszającą się z białą laską lub psem przewodnikiem znajdującą się w budynku lub w jego otoczeniu wychodzi z inicjatywą nawiązania kontaktu. Przeprowadza wstępną rozmowę ustalając cel wizyty w Ośrodku. Kieruje daną osobę do właściwego wydziału merytorycznego. W razie konieczności pomaga w dotarciu do właściwego biura. Osoby ze szczególnymi potrzebami są załatwiane poza kolejnością, o ile zapytane wyrażą taką chęć. § 2. Dostęp alternatywny Jednostka, która ze względów technicznych lub prawnych nie jest w stanie zapewnić dostępności jej usług osobie ze szczególnymi potrzebami na równych prawach z innymi, zobowiązany jest zapewnić dostęp alternatywny. Dostęp alternatywny w zakresie architektonicznym oraz informacyjno- komunikacyjnym polega w szczególności na: zapewnieniu osobie ze szczególnymi potrzebami wsparcia innej osoby, zapewnieniu osobie ze szczególnymi potrzebami wsparcia technicznego, w tym z wykorzystaniem nowoczesnych technologii, wprowadzeniu takiej organizacji Ośrodka, która umożliwi realizację potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami, w niezbędnym zakresie dla tych osób. Dostęp alternatywny w zakresie dostępności cyfrowej elementu strony internetowej lub aplikacji mobilnej polega w szczególności na umożliwieniu kontaktu: telefonicznego, korespondencyjnego, za pomocą środków komunikacji elektronicznej, za pomocą tłumacza języka migowego, za pomocą tłumacza przewodnika. Koordynator ds. dostępności w Ośrodku Pomocy Społecznej w Brojcach e-mail: ops@brojce.net.pl, tel. (91) 321 03 84 Ośrodek na stronie internetowej BIP w zakładce Dostępność publikuje informację o sposobie zapewnienia dostępu alternatywnego dla dostępności architektonicznej, informacyjno-komunikacyjnej i cyfrowej. § 3. Dostęp alternatywny w zakresie architektonicznym w budynku OPS w Brojcach: przed budynkiem Szkoły Podstawowej niedaleko Ośrodka znajdują się miejsca parkingowe przeznaczone dla osób ze szczególnymi potrzebami; wejścia budynku nie posiadają/posiadają lokalizatorów dźwiękowych dla osób słabowidzących i niewidomych; w budynku nie ma poziomych oznaczeń informacyjno-dotykowych umożliwiających poruszanie się po budynku osobom słabowidzącym i niewidomym; w budynku nie ma oznaczeń na drzwiach czytelnych dla osób słabowidzących i niewidomych. W ramach dostępu alternatywnego w PI znajduje się pracownik, który każdorazowo rozpoczyna obsługę klienta, określając rodzaj sprawy i kierunkując jej rozwiązanie. Pracownik pomoże przemieścić się do właściwego wydziału merytorycznego w celu załatwienia sprawy lub przywoła pracownika właściwego wydziału merytorycznego Jeżeli zaistnieje taka potrzeba, osoba ze szczególnymi potrzebami może telefoniczne przywołać pracownika PI pod numerem telefonu (91) 321 03 84 lub (91) 321 05 04. Po załatwieniu sprawy pracownik właściwego wydziału merytorycznego lub pracownik PI pomaga w wyjściu z budynku. § 4. Dostęp alternatywny w zakresie informacyjno-komunikacyjnym w budynku OPS w Brojcach Ośrodek nie zapewnia obsługi poprzez MMS, komunikatory internetowe oraz komunikację audiowizualną. Z Ośrodkiem można skontaktować się:  przychodząc osobiście i składając dokumenty w PI mieszczącym się w siedzibie Ośrodka Pomocy Społecznej w Brojcach przy ul. Długiej 19A;  telefonicznie pod numerem: (91) 321 03 84 lub (91) 321 05 04, gdzie może nastąpić przekierowanie do właściwego wydziału merytorycznego;  za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem: ops@brojce.net.pl  za pośrednictwem skrzynki EPUAP: adres skrzynki: /q00re71nco/skrytka  korespondencyjnie pod adresem: Ośrodek Pomocy Społecznej w Brojcach, ul. Długa 19A, 72-304 Brojce Ośrodek nie umożliwia wykorzystania na bieżąco zdalnego dostępu online do usług tłumacza języka migowego przez strony internetowe i aplikacje. W przypadku chęci skorzystania z usługi tłumacza migowego należy przynajmniej 3 dni przed planowaną wizytą zgłosić ten zamiar do Ośrodka, a także wskazać metodę komunikowania się. Zgłoszenie można dokonać:  e-mailowo - wysyłając na adres poczty elektronicznej Ośrodka wiadomość z prośbą o zapewnienie tłumacza migowego, podając następujące informacje: imię i nazwisko, wskazanie preferowanego sposobu kontaktu oraz danych kontaktowych: e-mailowy, telefoniczny - przez osobę trzecią,  korespondencyjny. krótki opis sprawy do załatwienia w urzędzie, wskazanie metody komunikowania się: polski język migowy, system językowo-migowy, sposób komunikowania się osób głuchoniewidomych (SKOGN).  telefonicznie – za pośrednictwem osoby trzeciej, podając dane wymienione powyżej. Pracownik PI niezwłocznie przekazuje informację do właściwego wydziału merytorycznego zgodnie z dekretacją. Dany wydział merytoryczny jest zobowiązany zapewnić usługę tłumacza w terminie wyznaczonym lub uzgodnionym. Jeżeli Ośrodek nie ma możliwości zapewnienia usługi tłumacza, wówczas: zawiadamia wnioskodawcę o tym i uzasadnia ten fakt, wyznacza możliwy termin realizacji świadczenia lub wskazuje inną formę realizacji usługi. Na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Ośrodka Pomocy Społecznej w Brojcach w zakładce Dostępność zamieszczona jest informacja o sposobie zgłoszenia chęci skorzystania z tłumacza migowego. Ośrodek Pomocy Społecznej w Brojcach nie ma urządzeń lub innych środków technicznych do obsługi osób słabosłyszących (pętli indukcyjnych, systemów FM lub urządzeń opartych o inne technologie, których celem jest wspomaganie słyszenia). Osoba słabosłysząca może zgłosić potrzebę załatwienia sprawy w wyciszonym pomieszczeniu, a pracownik danego wydziału merytorycznego jest zobowiązany to umożliwić. Osoby ze szczególnymi potrzebami mogą przyjść do Ośrodka z własnym tłumaczem lub własnym urządzeniem, które ułatwi załatwienie sprawy. § 5. Wniosek o zapewnienie dostępności W sytuacji gdy proponowane przez Ośrodek rozwiązania zapewniające dostępność alternatywną w zakresie architektonicznym i informacyjno-komunikacyjnym nie są wystarczające, osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy, po wykazaniu interesu faktycznego, ma prawo wystąpić z „wnioskiem o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej”. Wzór wniosku stanowi Załącznik nr 1 do niniejszych procedur. Wniosek o zapewnienie dostępności zawiera: -dane kontaktowe wnioskodawcy; -wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym lub informacyjno-komunikacyjnym; -wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą; -wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności, jeżeli dotyczy. -rodzaj sprawy, którą wnioskodawca chce załatwić w Ośrodku. Wniosek o zapewnienie dostępności do Ośrodka można złożyć:  osobiście - składając go w Punkcie Informacyjnym, ul. Długa 19A, Brojce;  listownie - wysyłając na adres korespondencyjny;  e-mailowo - przesyłając za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres mailowy Ośrodka. Pracownik PI niezwłocznie przekazuje wniosek do właściwego Wydziału merytorycznego zgodnie z dekretacją. Wydział merytoryczny zrealizuje wniosek niezwłocznie i nie później niż w ciągu 14 dni od dnia jego złożenia. W przypadku, gdy dotrzymanie tego terminu nie będzie możliwe, Ośrodek niezwłocznie poinformuje wnioskodawcę o możliwym terminie realizacji wniosku, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. § 6. Dostęp alternatywny do treści cyfrowych w Ośrodku Pomocy Społecznej w Brojcach. Jeśli Ośrodek nie jest w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej, Biuletynu Informacji Publicznej lub elementów tych stron, osoba ze szczególnymi potrzebami może:  skontaktować się z PI Ośrodka pod numerem telefonu (91) 321 03 84, który połączy z właściwym wydziałem merytorycznym.  wysłać pisemną informacje o braku dostępności cyfrowej, ze wskazaniem problemu na adres korespondencyjny Ośrodka lub na adres e-mail. Pracownik właściwego wydziału merytorycznego może zapewnić dostęp alternatywny do treści cyfrowej w następujący sposób:  kontakt telefoniczny (np. odczytanie informacji, opisanie filmu bez audiodeskrypcji); poczta email (np. przesłanie dokumentu w formacie tekstowym);  korespondencyjnie (np. przesłanie dokumentu w formacie tekstowym na wskazany adres korespondencyjny). Przyjmuje się, że informacja o objętości do 1 strony A4 może zostać odczytana od ręki. Na przesłanie dokumentu w formie tekstowej, odczytanie dłuższych tekstów lub tłumaczenie migowe należy się umówić w innym terminie, z zastrzeżeniem, że terminy procedury są regulowane ustawowo, tj.: 7 dni, z możliwością przedłużenia do 2 miesięcy od otrzymania wniosku. Wydziały Ośrodka są zobowiązane do: każdorazowego pisemnego informowania Koordynatora ds. Dostępności o wpłynięciu pisemnego żądania; pisemnego informowania Koordynatora ds. Dostępności o sposobie jego rozpatrzenia. § 7. Żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej lub jej elementów Każdy ma prawo wystąpić do OPS w Brojcach z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej wskazanej strony internetowej albo jej elementu lub o jego udostępnienie za pomocą alternatywnego sposobu dostępu. Żądanie mieszkańca powinno zawierać: -dane kontaktowe osoby występującej z żądaniem, -wskazanie strony internetowej lub elementu, którego wniosek dotyczy, -sposób kontaktu, -formę przekazania niedostępnej treści -wskazanie alternatywnego sposobu dostępu, jeżeli dotyczy. Żądanie można złożyć wypełniając Formularz żądania o udostępnienie informacji niedostępnej, stanowiący załącznik nr 2 do niniejszych Procedur oraz:  dostarczając go osobiście do PI Ośrodka,  wysyłając na adres korespondencyjny Ośrodka,  przesyłając na adres poczty elektronicznej Ośrodka. Pracownik PI niezwłocznie przekazuje żądanie do właściwego wydziału merytorycznego zgodnie z dekretacją. Wydział merytoryczny zrealizuje żądanie niezwłocznie i nie później niż w ciągu 7 dni. W przypadku, gdy dotrzymanie tego terminu nie będzie możliwe, Ośrodek niezwłocznie poinformuje wnioskodawcę o możliwym terminie realizacji żądania, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Wydziały Ośrodka są zobowiązane do: każdorazowego pisemnym informowaniu Koordynatora ds. Dostępności o wpłynięciu pisemnego żądania; pisemnego informowania Koordynatora ds. Dostępności o sposobie jego rozpatrzenia. ZAŁĄCZNIKI: 1. Wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej i komunikacyjnej 2. Żądanie zapewnienia dostępności strony internetowej lub jej elementów
    Wytworzył:
    Ewelina Leszczyńska
    (2021-06-30)
    Udostępnił:
    Leszczyńska Ewelina
    (2024-02-02 09:09:27)
    Ostatnio zmodyfikował:
    Leszczyńska Ewelina
    (2024-02-05 08:58:14)
  • Obrazek przedstawia ikonę symboliczną pliku Informacja o Ośrodku Pomocy Społecznej w Brojcach - tekst łatwy do czytania i zrozumienia (ETR)
    Typ pliku: PDF, Rozmiar: 907 KB
    Informacja o Ośrodku Pomocy Społecznej w Brojcach - tekst łatwy do czytania i zrozumienia (ETR) Ośrodek Pomocy Społecznej w Płotach Ośrodek Pomocy społecznej w Brojcach, czyli po prostu Ośrodek, znajduje się przy ulicy Długiej 19A w Brojcach. Za pracę Ośrodka odpowiedzialny jest Kierownik. Kierownikiem Ośrodka jest Pani Małgorzata Pszczoła. Kierownik przyjmuje interesantów od poniedziałku do piątku od godziny 7.30 do godziny 15.30. Kontakt z Ośrodkiem Pomocy Społecznej w Brojcach Wszystkie potrzebne informacje uzyskasz pod numerem telefonu (91) 321 03 84 (91) 321 05 04 Możesz także napisać e-mail na adres: ops@brojce.net.pl Ośrodek przyjmuje interesantów od poniedziałku do piątku od godziny 7.30 do godziny 15.30. W soboty i w niedzielę Ośrodek Pomocy Społecznej w Brojcach jest nieczynny. Dostępność budynku Ośrodek Pomocy Społecznej w Brojcach znajduje w budynku przy ulicy Długiej 19A (obok apteki). Ośrodek znajduje się przy głównej drodze dojazdowej. Ośrodek posiada jedno wejście główne od strony ulicy. Do drzwi wejściowych prowadzi szeroki chodnik. Przed wejściem głównym znajdują się trzy niewielkie schody. Przy schodach brak jest poręczy. Budynek jest jednopiętrowy. Ośrodek znajduje się na parterze. W budynku brak jest windy. Aby dostać się do biur Ośrodka należy pokonać kilka kondygnacji schodów. Schody są szerokie, marmurowe, nie zostały oznaczone kontrastowo. Brak jest poręczy przy schodach. Osoby z niepełnosprawnością ruchową lub poruszające się na wózkach inwalidzkich mają utrudniony dostęp do Ośrodka. W budynku drzwi i korytarze są odpowiednio szerokie. Po korytarzu można poruszać się na wózku inwalidzkim. Wszystkie pomieszczenia biurowe znajdują się na jednym poziomie. Beneficjenci ze szczególnymi potrzebami obsługiwani są przez pracowników Ośrodka w miejscu zamieszkania. Po uprzednim zawiadomieniu, pracownik jedzie do interesanta i w taki sposób beneficjenci, którzy nie mają możliwości przyjścia do Ośrodka, są obsługiwani. Przed Ośrodkiem są wyznaczone miejsca postojowe. Osoby korzystające z Ośrodka mogą skorzystać z dostępnego parkingu przy Szkole Podstawowej w Brojcach nieopodal Ośrodka. Jest tam również wyznaczone miejsce dla osób niepełnosprawnych. Jak załatwić sprawę w Ośrodku Pomocy Społecznej w Płotach? Żeby załatwić sprawę w Ośrodku możesz: 1. Napisać potrzebne pismo i wysłać je na adres: Ośrodek Pomocy Społecznej ul. Długa 19A 72-304 Brojce 2. Przyjść do Ośrodka i spotkać się z pracownikiem w godzinach pracy. 3. Przynieść stosowne pismo do biura Ośrodka. 4. Napisać wiadomość i wysłać ją na adres e-mailowy ops@brojce.net.pl 5. Zadzwonić pod numer telefonu (91) 321 03 84 6. Napisać pismo i wysłać je za pomocą platformy e-PUAP: /OPSBrojce/SkrytkaESP (E-PUAP to skrót nazwy Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej. Do tego sposobu trzeba mieć internet i swoje konto w ePUAP). Pracownicy Ośrodka pomogą załatwić Twoją sprawę bez względu na sposób kontaktu wybrany przez Ciebie. Poinformuj nas o najlepszej dla Ciebie formie komunikowania się dla załatwienia Twojej sprawy. My dołożymy starań, aby Twoją sprawę załatwić jak najszybciej. Pies przewodnik Jeśli przy poruszaniu się pomaga Ci pies przewodnik, oczywiście możesz z nim przyjść do Ośrodka Pomocy Społecznej w Brojcach. Czym zajmuje się Ośrodek Pomocy Społecznej w Brojcach? 1. Udziela pomocy osobom i rodzinom z powodu ubóstwa, sieroctwa, bezdomności, bezrobocia, niepełnosprawności, długotrwałej lub ciężkiej choroby, przemocy w rodzinie, potrzeby ochrony macierzyństwa lub wielodzietności; 2. Wspiera rodziny niepełne i wielodzietne w usamodzielnianiu się oraz integracji ze środowiskiem; 3. Przyznaje i wypłaca świadczenia; 4. Wykonuje pracę socjalną; 5. Rozwija nowe formy pomocy; 6. Przyznaje zasiłek rodzinny, fundusz alimentacyjny, świadczenie rodzicielskie, Kartę Dużej Rodziny, dodatek osłonowy, dodatek mieszkaniowy, pomoc materialną o charakterze socjalnym – stypendia i zasiłki szkolne; 7. Udziela pomocy rodzinom zastępczym. 8. Współpracuje z organizacjami pozarządowymi. Oficjalna strona Ośrodka Pomocy Społecznej w Brojcach Ośrodek nie prowadzi własnej strony internetowej. Oficjalną stroną Ośrodka jest strona Biuletyn Informacji Publicznej
    Wytworzył:
    Leszczyńska Ewelina
    (2024-01-29)
    Udostępnił:
    Leszczyńska Ewelina
    (2024-01-29 11:03:26)
    Ostatnio zmodyfikował:
    Leszczyńska Ewelina
    (2024-01-29 13:22:51)
  • Obrazek przedstawia ikonę symboliczną pliku Wykaz podmiotów wspierających osoby ze szczególnymi potrzebami
    Typ pliku: PDF, Rozmiar: 421 KB
    Wykaz podmiotów wspierających osoby ze szczególnymi potrzebami 1. Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej, ul. Nowogrodzka 1/3/5, 00‐513 Warszawa, Telefon: 22 250 01 08. https://www.gov.pl/web/rodzina 2. Biuro Rzecznika Rządu ds. Osób Niepełnosprawnych ul. Żurawia 4 A, 00- 503 Warszawa, Telefon: 22 461 60 00. http://www.niepelnosprawni.gov.pl/ 3. Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych Aleja Jana Pawła II 13, 00-828 Warszawa Telefon: 22 50 55 500 https://www.pfron.org.pl/ 4. Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych oddział zachodniopomorski ul. Jerzego Janosika 17, 71-424 Szczecin Telefon: (91) 350-97-00 e-mail: szczecin@pfron.org.pl 5. Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Gryficach, ul. Koszarowa 6, 72-300 Gryfice Telefon: 091 384 6626 e-mail: pcpr@gryfice.pl 6. Ośrodek Pomocy Społecznej w Brojcach, 72-304 Brojce, ul. Długa 19A Telefon: 91 321 03 84 ops@brojce.net.pl 7. Polski Związek Niewidomych Koło Powiatowe w Gryficach, ul. Plac Zwycięstwa 37 (Urząd Miasta) , 72-300 Gryfice e-mail: helena.laniecka13@gmail.com Prezes: Zofia Pawlik czynne: poniedziałek 9.00 – 12.00 8. Polski Związek Głuchych Grupa związkowa w Gryficach, ul. Plac Zwycięstwa 37 (Urząd Miasta) Telefon: 91 423 26 75 e-mail : biuro@pzg.szczecin.pl Spotkania odbywać się będą raz na dwa miesiące w środy, godz. 10.30 – 13.00, w Stowarzyszeniu Diabetyków – budynek Urzędu Miejskiego w Gryficach, pokój 311. 9. Polskie Towarzystwo Walki z Kalectwem Oddział w Szczecinie, ul. Wielkopolska 32/U1, 70-450 Szczecin Telefon: 91 82 999 44 tel. kom. 508 999 404 e-mail: biuro@twk.szczecin.pl 10. Polskie Towarzystwo Stwardnienia Rozsianego, ul. Nowolipki 2a, 00-160 Warszawa Telefon: 22 241 39 86 e-mail: biuro@ptsr.org.pl https://www.ptsr.org.pl/ 11. Polskie Stowarzyszenie Na Rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną Koło w Gryficach, ul. Pocztowa 4, 72-300 Gryfice telefon – 913842616 fax – 913848487 e-mail: zk.gryfice@psoni.org.pl; zk.gryfice@psouu.org.pl; biuro@psonigryfice.pl 12. Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy Nr 2 Szczecinie, ul. Jagiellońska 65, 70-382 Szczecin Telefon: 91 484 51 94 e-mail: sosw2@miasto.szczecin.pl 13. SPECJALNY OŚRODEK SZKOLNO-WYCHOWAWCZY DLA DZIECI NIEWIDOMYCH W OWIŃSKACH, Plac Przemysława 9, 62-005 Owińska tel. (61) 812 04 86, (61) 812 65 05, (61) 812 67 37 E-mail główny: biuro@niewidomi.edu.pl E-mail do sekretariatu Szkoły Podstawowej: sekretariat.sp@niewidomi.edu.pl E-mail do sekretariatu Szkół Ponadpostawowych: sekretariat.pnp@niewidomi.edu.pl 14. Młodzieżowy Ośrodek Socjoterapii w Waniorowie, Gryfice 4, 72-300 Gryfice Telefon 91 385 62 45 15. Młodzieżowy Ośrodek Wychowawczy im. Janusza Korczaka w Rewalu, ul. Klifowa 17 72-344 Rewal Telefon 91 386 26 91, e-mail: mos@gryfice.pl 16. Ośrodek Rehabilitacyjno-Edukacyjno-Wychowawczy, Radowo Małe 11, 72-314 Radowo Małe Telefon 91 577 71 44, e-mail: sonira@sonira.pl 17. Ośrodek Rehabilitacyjno-Edukacyjno-Wychowawczy w Gryficach, ul. Pocztowa 4, 72-300 Gryfice Telefon 91 384 26 16, e-mail: orew@psonigryfice.pl 18. Warsztaty Terapii Zajęciowej Jaromin, Jaromin 50, 72-320 Trzebiatów 19. Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Gryficach, ul. Polna 8, 72-300 Gryfice Telefon: 91 384 24 41, adres e- mail: ppp@gryfice.pl
    Wytworzył:
    Leszczyńska Ewelina
    (2024-01-29)
    Udostępnił:
    Leszczyńska Ewelina
    (2024-01-29 11:43:37)
    Ostatnio zmodyfikował:
    Leszczyńska Ewelina
    (2024-01-29 13:23:48)
  • Obrazek przedstawia ikonę symboliczną pliku Informacja dla osób niesłyszących lub słabosłyszących
    Typ pliku: PDF, Rozmiar: 402 KB
    Informacja dla osób niesłyszących lub słabosłyszących Zgodnie z ustawą z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (t. j. Dz. U. z 2017r., poz. 1824) Ośrodek Pomocy Społecznej w Brojcach udostępnia osobom uprawnionym tj. doświadczającym trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu następujące formy kontaktu z Ośrodkiem:  za pośrednictwem operatora pocztowego na adres : Ośrodek Pomocy Społecznej w Brojcach, ul. Długa 19A, 72-304 Brojce  osobiście w siedzibie Ośrodka Pomocy Społecznej w Brojcach  pocztą elektroniczną na adres e-mail: ops@brojce.net.pl lub za pośrednictwem Elektronicznej Skrzynki Podawczej na ePUAP Osobie uprawnionej podczas załatwiania spraw w Ośrodku Pomocy Społecznej w Brojcach przysługuje prawo do skorzystania z usług:  tłumacza PJM (polski język migowy)  tłumacza SJM (system językowo – migowy)  tłumacza SKOGN (sposób komunikowania się osób głuchoniewidomych). Osoby, które chcą skorzystać z pośrednictwa tłumacza zobowiązane są do zgłoszenia tego faktu na co najmniej 3 dni robocze przed planowaną wizytą w Izbie. Zgłoszenie można przesłać za pośrednictwem poczty elektronicznej, elektronicznej skrzynki podawczej ePUAP, złożyć w Biurze Podawczym Izby lub przesłać listownie (3 dni liczone od dnia otrzymania zawiadomienia przez Izbę). W przypadku braku możliwości realizacji usługi, Kierownik Ośrodka zawiadamia wraz z uzasadnieniem osobę uprawnioną, wyznaczając możliwy termin realizacji usługi lub wskazując inną formę realizacji przysługujących uprawnień. Wniosek powinien obejmować następujące informacje: 1. imię i nazwisko osoby uprawnionej, 2. adres zamieszkania, 3. sposób kontaktu z osobą uprawnioną (adres e-mail lub numer telefonu), 4. wybraną metodę komunikowania się (PJM, SJM, SKOGN), 5. wskazanie sugerowanego terminu spotkania, 6. informację na temat rodzaju zgłaszanej sprawy. W kontakcie z Ośrodkiem osoba niesłysząca lub słabo słysząca ma prawo do skorzystania z pomocy osoby przybranej tj. każdej, innej osoby fizycznej, która ukończyła 16 rok życia, wybranej przez osobę niesłyszącą lub słabo słyszącą. Zadaniem osoby przybranej będzie pomoc w załatwieniu spraw w Ośrodku. Usługa tłumaczenia migowego przy załatwianiu spraw urzędowych jest bezpłatna dla osoby uprawnionej, będącej osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (t. j. Dz. U. z 2020 r., poz. 426 ze zm.). Rejestr tłumaczy polskiego języka migowego, systemu językowo-migowego Województwa Zachodniopomorskiego dostępny jest na stronie Zachodniopomorskiego Urzędu Wojewódzkiego w Szczecinie. Rejestr tłumaczy języka migowego PZG dostępny jest również na stronie Polskiego Związku Głuchych Oddział Zachodniopomorski w Szczecinie.
    Wytworzył:
    Leszczyńska Ewelina
    (2024-01-29)
    Udostępnił:
    Leszczyńska Ewelina
    (2024-01-29 11:48:37)
    Ostatnio zmodyfikował:
    Leszczyńska Ewelina
    (2024-01-29 13:23:16)
       DRUKUJ TĘ STRONĘ Obrazek drukarki